Eskilstuna Logistikpark

635 06 Eskilstuna

Eskilstuna Logistik - Eskilstuna Logistik

Från Eskilstuna når du 4 miljoner människor inom 60 minuter. Här finns hållbara och effektiva lösningar för e-handel, lager, industri och logistik och bättre läge är svårt att hitta! Med Logistikpark och Kombiterminal mitt i transportflödet till och från Stockholm-Mälardalen etablerar sig företag här för att växa och vi på Eskilstuna Logistik finns behjälpliga under hela processen. Här finns en hög grad av samverkan mellan företagare, utbildare och medarbetare inom offentlig och privat sektor, allt för att för att gemensamt bidra till ett gott samhälle. Ett exempel på detta är Eskilstuna Competence Services som vill matcha dina kompetens och rekryteringsbehov. Eskilstuna satsar på bland annat yrkesutbildning, utbildningar inom lager, logistik, e-handel, automation, industri och datacenter. Eskilstuna blev utsedd till Årets hetaste logistikläge 2021 samt Årets handels- och logistikstad i Sverige 2021 Exempel på företag inom e-handel, lager, industri och logistik som valt Eskilstuna är: H&M, Amazon, Coop, Apoteket, Sportamore, Footway, Frode Laursen, Teknikmagasinet, Gardenstore, DHL, Shenzhen Senior Technology Material, Senior Technology Material Europa, Arken Zoo, Arver Lastbilar, KitchenTime, TT-Logistik, aPak, Stiga Sports, Wavin, Boxon, Rockwool, AWS, Teknikmagasinet, Kuhene+Nagel, Volvo, ASSA och Outokumpu. Mälardalens högskola och viktiga kluster som Automation Region, Robotdalen, Fabriksföreningen, MITC och Energy Competence Center bidrar till kunskap och utveckling.