Kalmar Konståkningsklubb

+4648019778

Beskrivning

Kalmar KK - Konståkning - IdrottOnline Klubb

Kalmar Konståknings Klubb bildades våren 1998 efter att ha tillhört Kalmar Hockeyklubb sedan starten i början av 1980-talet. Föreningen har ca 150 medlemmar. Vår verksamhet består av: Skridskoskola, som vi driver, för att lära Kalmartraktens barn att åka skridskor. IFK Kalmars Idrottsskola, där vi deltar med skridskoåkning för Kalmars 1:a klassare, under tre tillfällen. Tävlingsgrupper, som för närvarande består av ett 30-tal flickor i åldrarna 4-17 år. De deltar till största delen på Stjärn- och Klubbtävlingar i Östra Götaland och angränsande distrikt. Sedan sommaren 1989 anordnar vi en veckas konståkningsläger under vecka 31. Lägret är välbesökt med ett drygt 70-tal åkare som kommer från olika delar av Sverige, allt från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Kalmar Konståkningsklubb är en liten men väl fungerande klubb, där föräldrar lägger ner många timmar per säsong, helt ideellt för att skapa möjligheter för att våra ungdomar att kunna bedriva en fin och givande sport. Under nästa säsong 2011-12 kommer vi att få tillgång till ytterligare en isyta, så att vi kan bedriva vår verksamhet full ut med få begränsningar.